Učenici s teškoćama i učenici s posebnim potrebama povezani su pojmovi, ali nisu sinonimi. Učenici s posebnim potrebama odnose se na učenike s teškoćama i darovite učenike. Dakle, učenici s posebnim potrebama obuhvaćaju učenike s teškoćama, što ih čini nadređenim pojmom.
Učenici s teškoćama su oni koji zahtijevaju dodatnu odgojno-obrazovnu podršku za učenje i razvoj kako bi ostvarili najbolje moguće razvojne ishode i socijalnu uključenost.
Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju NN 24/2015. Preuzeto 7.5.2024. s https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_03_24_510.html
Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi NN 156/23. Preuzeto 7.5.2024. s https://www.zakon.hr/z/317/Zakon-o-odgoju-i-obrazovanju-u-osnovnoj-i-srednjoj-%C5%A1koli
Smjernice za planiranje i izradu individualiziranih kurikuluma za učenike s teškoćama (2020). Preuzeto 7.5.2024. s https://esavjetovanja.gov.hr/Documents/Download?documentId=13336