koncept i praksa;
odnosi se na sposobnost čitanja teksta (ne samo tiskanoga) i njegova tumačenje na načine koji omogućuju analizu, kritiku i transformaciju normi, vladajućega sustava i praksi koje upravljaju društvenim životom ispitujući odnose između teksta i moći te opremajući ljude snagom, sviješću i znanjem nužnim za pružanje otpora društvenoj nepravdi;
jezik i jezične prakse nisu neutralne, već uvijek ideološki obojene;
svijet je društveno konstruirani tekst
pismenost koja se odnosi na sposobnost aktivnoga čitanja teksta sa svrhom razumijevanja koncepata moći, nejednakosti i nepravde u međuljudskim odnosima, tj. svijeta koji se promatra kao društveno konstruirani tekst; sredstvo je (de)konstrukcije svijeta
Coffey, H. (2011). Critical Literacy. Dostupno na: https://critical_literacy_coffey.pdf [27. travnja 2023.]
Norris, K. E., Lucas, L., Prudhoe, C. M. (2012). "Examining Critical Literacy: Preparing Preservice Teachers to Use Critical Literacy in the Early Childhood Classroom." Multicultural Education, 19, 59-62.
Robinson, P. A., Williams, K. (2023). "Exploring the Development of Racial and Cultural Literacy Skills in the Classroom: Strategies to Support Diverse Student Populations." U: J. S. Keengwe, ur., Handbook of Research on Race, Culture and Student Achievement, USA: IGI Global, 103-119.
Sander, A. (2016). Critical Literacy: A Definition and EFL Classroom Applications. Lund University. Dostupno na: https://Sander_2016.pdf [28. travnja 2023.]
Serpa, S., Santos, A. I. (2020). "Critical Literacy and Literacies." Journal of Education, Teaching, and Social Studies, 2(1),18-23.
Šobota, D. (2021). Informacijska pismenost u kontekstu radničkih prava: teorijsko-istraživački pristup. Diplomski rad. Zagreb: Filozofski fakultet.
Thomas, U. (2019). "Disposition and Early Childhood Education Preservice Teachers: A Social Justice Stance." U: Information Resources Management Association, ur., Early Childhood Development: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Hershey, PA: IGI Global, 1322-1338.