Postoje različiti modeli informacijske pismenosti, a svaki od njih ima svoje posebnosti, ovisno o ciljevima i kontekstu u kojem se primjenjuju. Svaki model se fokusira na različite aspekte informacijske pismenosti, kao što su pronalaženje, evaluacija, organizacija i uporaba informacija.
Neki od modela informacijske pismenosti su:
- Modeli pretraživanja C. C. Kuhlthau – proces pretraživanja informacija i vođeno istraživanje
- Model prikupljanja bobica (berrypicking model) M. Bates
- Relacijski model C. Bruce
- Model Šest velikih vještina
- SCONUL model
Modeli informacijske pismenosti pristupi su koji se koriste za obrazovanje o informacijskoj pismenosti, odnosno o vještinama i znanjima potrebnim za prepoznavanje, procjenu i korištenje informacija na učinkovit način.
Galunić, I. (2016). Modeli informacijskoga opismenjavanja studenata na visokoškolskoj razini. Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:186:251249
Lloyd, A. (2017). Information literacy and literacies of information: a mid-range theory and model. Journal of Information Literacy, 11(1), 91. https://doi.org/10.11645/11.1.2185
Špiranec, S. (2003). Informacijska pismenost – ključ za cjeloživotno učenje. http://edupoint.carnet.hr/casopis/cimages/edupoint/ep_17_1.pdf
Špiranec, S., Zorica, M. B. (2008). Informacijska pismenost: teorijski okvir i polazišta. Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.